Træt af majsgrød - 6 mdr.

1. maj 2011

Alder:
6 mdr.

Træt af majsgrød - 6 mdr.

Hej Helen

Jeg ville også lige spørge dig ang mad. Vores dreng får havregrød med lidt æblemos til morgen mad ca 7.30 og får majs, hirse eller risgrød til middag ca 12 og så får han kartoffel/blomkålsmos kl 17. Han får stadig lidt bryst men gidder ikke bryst meget om dagen mere kun inden han skal ud og sove. Han får bryst sen aften og så spiser han bryst ofte mange gange om natten nogle gange mellem 2-5 gange. Tror bestemt ikke han er sulten, tror mere han hygger... Kan jeg bare give ham vand istedet? Ellers får han bare i løbet af dagen vand nogle dage får han erstatning ca 60 ml om formiddagen.

Men han virker som om han er meget træt af majsgrød osv trods jeg kommer lidt topping af pære eller æble oven på. Han vender hovedet væk og nægter at åbne munden.... Der er ingen problemer ved de to andre måltider.. Hvad kan jeg evt give ham til middag istedet? Han er glad for havregrøden og elsker mosen om aften.

Jeg er lidt bekymret for om han får ...

Annonce

... mælk nok i løbet af dagen hvor meget har de behov for? Jeg giver ham jern dråber daglig.

Og må de få appelsin i en alder af 6 mdr.?

Vi har stadig ret svær ved at få indkørt en god rytme med hensyn til søvn i løbet af dagen. Nogle dage sover han 30 min om formiddagen og 30 min om eftermiddagen. Andre dage sover han måske 2 timer fordelt om formiddagen og eftermiddagen... Det er næsten aldrig de samme tidspunkter han sover, så synes det er rigtig svær..

Jeg gør alt for at han i det mindste spiser på nogenlunde de samme tider. Det eneste der rigtig kører er om aften når han bliver puttet mellem 18 og 19. Så falder han i søvn og vågner kl 22 og får bryst og så er det meget forskelligt hvordan han sover derfra. Han vågner altid mellem 6 og 7. Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham til bedre søvn om dagen. Synes jeg har prøvet alt både med hensyn til at prøve at lade ham sove inde eller vugge barnevogen intet hjælper.....

Med venlig hilsen
Annemette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger