Brev:
Træt af majsgrød - 6 mdr.
1. maj 2011
Alder:
6 mdr.
Træt af majsgrød - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg ville også lige spørge dig ang mad. Vores dreng får havregrød med lidt æblemos til morgen mad ca 7.30 og får majs, hirse eller risgrød til middag ca 12 og så får han kartoffel/blomkålsmos kl 17. Han får stadig lidt bryst men gidder ikke bryst meget om dagen mere kun inden han skal ud og sove. Han får bryst sen aften og så spiser han bryst ofte mange gange om natten nogle gange mellem 2-5 gange. Tror bestemt ikke han er sulten, tror mere han hygger... Kan jeg bare give ham vand istedet? Ellers får han bare i løbet af dagen vand nogle dage får han erstatning ca 60 ml om formiddagen.
Men han virker som om han er meget træt af majsgrød osv trods jeg kommer lidt topping af pære eller æble oven på. Han vender hovedet væk og nægter at åbne munden.... Der er ingen problemer ved de to andre måltider.. Hvad kan jeg evt give ham til middag istedet? Han er glad for havregrøden og elsker mosen om aften.
Jeg er lidt bekymret for om han får mælk nok i løbet af dagen hvor meget har de behov for? Jeg giver ham jern dråber daglig.
Og må de få appelsin i en alder af 6 mdr.?
Vi har stadig ret svær ved at få indkørt en god rytme med hensyn til søvn i løbet af dagen. Nogle dage sover han 30 min om formiddagen og 30 min om eftermiddagen. Andre dage sover han måske 2 timer fordelt om formiddagen og eftermiddagen... Det er næsten aldrig de samme tidspunkter han sover, så synes det er rigtig svær..
Jeg gør alt for at han i det mindste spiser på nogenlunde de samme tider. Det eneste der rigtig kører er om aften når han bliver puttet mellem 18 og 19. Så falder han i søvn og vågner kl 22 og får bryst og så er det meget forskelligt hvordan han sover derfra. Han vågner altid mellem 6 og 7. Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham til bedre søvn om dagen. Synes jeg har prøvet alt både med hensyn til at prøve at lade ham sove inde eller vugge barnevogen intet hjælper.....
Med venlig hilsen
Annemette